La ce te ajută să ai pagină profesională pe Facebook?


Nu am să mai enumăr câte milioane de utilizatori are Facebook doar în România (9.600.000 la ultima verificare), faptul că numărul tot crește, datele statistice din care reiese clar că este cea mai puternică platformă de socializare în acest moment.

Faptul că afacerea ta este prezentă pe Facebook printr-o pagină profesională (Atenție!! Nu cont separat, ci pagină creată dintr-un cont personal) are cel puțin 4 beneficii.

Prin publicarea postărilor pe Pagina de Facebook a afacerii tale:
- rămâi în atenția persoanelor interesate de Pagina ta;
- menții interesul și implicarea clienților față de informațiile despre domeniul tău, noutățile despre produse, notificările despre evenimente și altele;
- te adresezi unei audiențe mai mari cu ajutorul postărilor promovate;
- ai acces la date statistice.

Să le luăm pe rând.

1. De ce este important să rămâi în atenția persoanelor interesate dacă ele oricum știu că exiști, te cunosc deja? Ei bine, oamenii au memorie scurtă. Iar pe piață este mult zgomot. Fiecare vrea să atragă atenția potențialilor cumpărători cu produsul/serviciul pe care îl are. Dacă dispari din câmpul lor vizual, te-au uitat. De aceea este important să fii prezent în viața lor în diverse ipostaze. Dar cea mai ușoară, rapidă și sigură variantă de a-i face să își amintească de tine și de afacerea ta este să fii prezent pe newsfeed-ul lor de Facebook.

Hai să îți dau un exemplu. Cine nu a auzit de Coca Cola? Crezi că mai există cineva care să nu fi auzit sau să nu fi gustat măcar o dată din această băutură? Dacă sunt atât de cunoscuți, de ce investesc în continuare atât de mult în reclame, campanii, ba chiar vin mereu cu câte o idee nouă și inedită de promovare? Pentru că ei știu că în momentul în care nu se vor mai afișa, cumpărătorii îi vor uita.

2. Prin prezența constantă în atenția celor interesați, le menții interesul viu pentru produsul/serviciul tău. Cumpărătorii au devenit sofisticați. Sunt mai atenți la ce cumpără și când cumpără. Cercetează, compară, caută prețul cel mai mic la calitatea cea mai bună. Și mai ales, cumpără de la cei în care au încredere, pe care îi consideră profesioniști. Oferind regulat doze de informații valoroase pentru domeniul tău, tips-uri și noutăți, ei vor percepe afacerea ta ca pe una de încredere și, atunci când se vor decide, vor cumpăra de la tine.
3. Platforma Facebook ne pune la dispoziție niște unelte pe care antreprenorii și marketerii de până acum și-ar fi dorit să le aibă: promovarea plătită. De ce este așa extraordinară? Privește platforma Facebook ca pe o imensă bază de date de unde îți poți alege audiența țintă în fața căreia să îți prezinți produsul/serviciul.

Nici nu se compară cu un afiș mare și costisitor, așezat „strategic” într-un loc cu trafic intens care este văzut de toți, inclusiv de cei neinteresați.

Spuneam că cumpărătorul nostru a devenit pretențios. Nu dorește să vadă decât acele reclame care chiar au relevanță pentru el. Când concepi o campanie plătită pe facebook ai posibilitatea de a selecta audiența țintă ținând cont, pe lângă datele demografice, de interese, comportamente, gadget folosit (mobil, desktop) sau chiar de browser-ul utilizat.
Iar cei de la facebook au grijă să îmbunătățească constant această unealtă, introducând noi și noi variante de promovare.

4. O pagină profesională îți oferă o imagine clară a activității și interacțiunilor din Facebook cu afacerea ta. Pagina profesională, spre deosebire de un cont personal, îți oferă statistici: la câte persoane ajunge o postare, câte și ce reacții au fost (dacă au fost din postare sau din distribuiri), câte distribuiri și cine a distribuit. Atunci când postezi un video poți vedea clar câte persoane au văzut tot video-ul, câte l-au văzut pe jumătate, și tot așa.

Aceste statistici pot fi pulsul pe care îl iei din platforma Facebook pentru afacerea ta. Desigur, nu e unicul indicator, și cred că știi asta foarte bine. Dar este unul dintre ei și e de luat în seamă.

Așa că, dacă încă nu ai o pagină profesională, creeaz-o imediat. E foarte simplu, îți ia 10 minute. Iar dacă ai deja, folosește-o! Posteazp regulat informații de valoare, adună comunitate în jurul tău și, dacă faci treabă bună, poți vinde direct din Facebook.

Succes la promovare!


Comentarii

Postări populare