Nu am să mai enumăr câte milioane de utilizatori are
Facebook doar în România (9.600.000 la ultima verificare), faptul că numărul
tot crește, datele statistice din care reiese clar că este cea mai puternică
platformă de socializare în acest moment.
Faptul că afacerea ta este prezentă pe Facebook printr-o pagină
profesională (Atenție!! Nu cont separat, ci pagină creată dintr-un cont
personal) are cel puțin 4 beneficii.
Prin publicarea postărilor pe Pagina de Facebook a afacerii tale:
- rămâi în atenția persoanelor interesate de Pagina ta;
- menții interesul și implicarea clienților față de informațiile despre
domeniul tău, noutățile despre produse, notificările despre evenimente și
altele;
- te adresezi unei audiențe mai mari cu ajutorul postărilor promovate;
- ai acces la date statistice.
Să le luăm pe rând.
1. De ce este important să rămâi în atenția persoanelor interesate dacă ele
oricum știu că exiști, te cunosc deja? Ei bine, oamenii au memorie scurtă. Iar
pe piață este mult zgomot. Fiecare vrea să atragă atenția potențialilor
cumpărători cu produsul/serviciul pe care îl are. Dacă dispari din câmpul lor
vizual, te-au uitat. De aceea este important să fii prezent în viața lor în
diverse ipostaze. Dar cea mai ușoară, rapidă și sigură variantă de a-i face să
își amintească de tine și de afacerea ta este să fii prezent pe newsfeed-ul lor
de Facebook.
Hai să îți dau un exemplu. Cine nu a auzit de Coca Cola? Crezi că mai
există cineva care să nu fi auzit sau să nu fi gustat măcar o dată din această
băutură? Dacă sunt atât de cunoscuți, de ce investesc în continuare atât de
mult în reclame, campanii, ba chiar vin mereu cu câte o idee nouă și inedită de
promovare? Pentru că ei știu că în momentul în care nu se vor mai afișa,
cumpărătorii îi vor uita.
2. Prin prezența constantă în atenția celor interesați, le menții interesul
viu pentru produsul/serviciul tău. Cumpărătorii au devenit sofisticați. Sunt
mai atenți la ce cumpără și când cumpără. Cercetează, compară, caută prețul cel
mai mic la calitatea cea mai bună. Și mai ales, cumpără de la cei în care au
încredere, pe care îi consideră profesioniști. Oferind regulat doze de
informații valoroase pentru domeniul tău, tips-uri și noutăți, ei vor percepe
afacerea ta ca pe una de încredere și, atunci când se vor decide, vor cumpăra
de la tine.
3. Platforma Facebook ne pune la dispoziție niște unelte pe care
antreprenorii și marketerii de până acum și-ar fi dorit să le aibă: promovarea
plătită. De ce este așa extraordinară? Privește platforma Facebook ca pe o
imensă bază de date de unde îți poți alege audiența țintă în fața căreia să îți
prezinți produsul/serviciul.
Nici nu se compară cu un afiș mare și costisitor, așezat „strategic”
într-un loc cu trafic intens care este văzut de toți, inclusiv de cei
neinteresați.
Spuneam că cumpărătorul nostru a devenit pretențios. Nu dorește să vadă
decât acele reclame care chiar au relevanță pentru el. Când concepi o campanie
plătită pe facebook ai posibilitatea de a selecta audiența țintă ținând cont,
pe lângă datele demografice, de interese, comportamente, gadget folosit (mobil,
desktop) sau chiar de browser-ul utilizat.
Iar cei de la facebook au grijă să îmbunătățească constant această unealtă,
introducând noi și noi variante de promovare.
4. O pagină profesională îți oferă o imagine clară a activității și interacțiunilor
din Facebook cu afacerea ta. Pagina profesională, spre deosebire de un cont
personal, îți oferă statistici: la câte persoane ajunge o postare, câte și ce
reacții au fost (dacă au fost din postare sau din distribuiri), câte
distribuiri și cine a distribuit. Atunci când postezi un video poți vedea clar
câte persoane au văzut tot video-ul, câte l-au văzut pe jumătate, și tot așa.
Aceste statistici pot fi pulsul pe care îl iei din platforma Facebook
pentru afacerea ta. Desigur, nu e unicul indicator, și cred că știi asta foarte
bine. Dar este unul dintre ei și e de luat în seamă.
Așa că, dacă încă nu ai o pagină profesională, creeaz-o imediat. E foarte
simplu, îți ia 10 minute. Iar dacă ai deja, folosește-o! Posteazp regulat
informații de valoare, adună comunitate în jurul tău și, dacă faci treabă bună,
poți vinde direct din Facebook.
Succes la promovare!
|
Comentarii
Trimiteți un comentariu