5 trucuri pentru un pliant eficient

Pliantele....să le mai folosim? Ce rost mai are, acum când totul e online...


Pliantele, ca și fluturașii sunt o formă de promovare de pe vremea când internetul nu era....sau nu era așa dezvoltat. Era modalitatea prin care îți făceai cunoscută activitatea, adică te promovai.

Să alegi să te promovezi prin pliante sau fluturași, azi nu prea îți mai aduce clienți. Însă există situații când îți sunt de folos. Eu recomand să oferi un pliant persoanelor cu care stabilești un contact la un eveniment. Adică omul a făcut cunoștință cu tine, ați schimbat vreo două vorbe din care intuiești că ați putea colabora (fie că îți devine client, fie partener de business). Ei bine, acesta este un moment potrivit în care poți să îi oferi un pliant pentru că de acolo poate afla mai multe despre tine.

Daaaar.... mai important decât informația este ca acel pliant să își facă treaba. Adică să îl determine pe acel om să te contacteze.

Acum, cum facem un pliant să vorbească în locul nostru și să fie convingător? Hmm...

Am identificat câteva puncte care te-ar putea ajuta să concepi un pliant fain:

1. Design

Alege maxim 3 culori pe care să le folosești, din care doar 2 să domine. Cea de-a treia este „în caz de”. Este de preferat ca acele culori să fie culorile brand-ului: adică să se regăsească în logo, pe cartea de vizită, pe pliante, fluturași, blog, site, etc.

2. Imagini

Clar vei folosi imagini, dar să nu fie multe. Alege 2-3 imagini, plasează-le în locuri în care să întrerupă textul și să îl completeze în același timp (textul vorbește cu partea conștientă a minții, pe când imaginea vorbește cu partea subconștientă; pe cea din urmă vrem să o convingem!).

Este vital să nu aglomerezi spațiul. Lasă-l cât se poate de aerisit, dar fără să îl irosești.

3. „Dez-plictisește-l”

Acum trebuie să scrii despre ce faci. Te rog, evită să fii plictisitor :). Știu, e greu mai ales când ai de transmis informații tehnice. Însă chiar și acestea pot fi structurate elegant și umanizate.

Îți vând un pont: când scrii textul, nu te gândi la tine!!! Uită tot ce știi și joacă rolul (exact ca un actor) al unui om care nu știe "cu ce se mănâncă" domeniul tău de activitate, însă are o problemă. Problemă pepe ca tu știi că poți să o rezolvi. Deci, scrie textul având în minte persoana care îl va citi. La finalul articolul am pus un pliant pe care l-am refăcut (ai și varianta inițială și cea refăcută de mine).

4. Beneficii

Încearcă să transformi tot ceea ce oferi în beneficii. Chiar dacă trebuie să enumeri o listă cu serviciile sau produsele tale, scote în evidență, printr-o frază sau o zicală ce are clientul de câștigat.

5. Conexiune prin misiune

Acolo unde este cazul, folosește acest instrument puternic: misiunea și valorile din spatele ei.

Gândește-te acum la prietenii tăi. Nu, nu la toți. Mă refer la prietenii apropiați, celor cărora te confesezi. Ce te leagă de ei? Poate că sunteți foarte diferiți, aveți preferințe diferite în multe domenii: vă plac filme diferite, aveți moduri diferite de a vă relaxa, aveți multe discuții în contradictoriu pe multe teme. Însă, de fiecare dată când ai ceva pe suflet, preferi să te duci la acel prieten să îi spui. De ce? Pentru că aveți aceleași valori. Da, valorile sunt cele care se află la baza prieteniilor îndelungate (inclusiv a mariajelor).

Acum....nu spun că trebuie să devii prieten confident cu clienții tăi, nici să îi iei în căsătorie, ci vreau să înțelegi puterea valorilor. Când oamenii îți înțeleg misiunea și se identifică cu ea și cu valorile pe care le promovezi, sigur te vor urma și te vor susține.

Gata! Ai ajuns la finalul articolului. Asa cum îți spuneam mai sus, poți vedea și un exemplu de „dez-plictisire” a unui pliant. Dacă, după ce ai citit articolul, tot nu îți iese treaba așa cum vrei, trimite-mi un mesaj. Sigur găsim o modalitate numai bună de colaborare. 😉

Varianta veche

 

Varianta refăcută


 

Comentarii

Postări populare